Skilda vägar, eller ska vi korsa varandras igen?

Ja, vad blir det? Jag får nog ta och skaffa mig något eget, dela boende med någon kompis kanske?
Visst fan kommer det att göra ont att se honom med någon annan. Hemska tanke. men det är bara till att ta det då ju.
Men det är ju bara att bita i det sura äpplet då, för det kommer ju säkert inträffa!
Vi, du och jag, hade målat upp våran framtid så fin. Funderat på hur våra barn kanske skulle se ut.
Brukade skoja om att vi iallafall inte skulle få några fula barn! Dom skulle ärva dina bra gener, och lite av mig!
Du lovade mig att i vårat nästa hus så skulle jag få välja hur vi skulle ha det med färger och inredning och sånt.
Vi skulle ha en jaccuci i vårat nästa boende.. Det skulle vara vårt. Ditt och mitt. Vårat. Något vi byggt upp tillsammans och skapat till vårat hem.
Ja, det är väl bara till att lägga av sig ringen då. Våra ringar som jag och poppi så omsorgsfullt valde ut. Poppi och jag hade olika tycke när vi skulle välja, poppi tyckte dessa var stela, men jag är ju sån! Vill ha det himmla stilrent!
Poppi tyckte mer såna här guld ringar, nä fy bubblan vad tråkigt och gammal modigt!!
Jag ska smälta ner dom till något vackert, ett hjärta kanske att ha i mitt guldarmband...gud jag gråter..


Alla sagor har inte ett lyckligt slut, inte min iallafall.

Kan man skriva om sagan? jag hade så jätte gärna velat göra det då....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0