Människovärde?

Kom hem från jobb, va lite trött. Lasse var och är på piss dåligt humör. Han kan vara riktigt elak i bland. Som i kväll, han är inte go och snäll direkt. Fy bubblan för dig. Jag avskyr dig just nu. Ja, fy fan för dig.
Hur kan man vara elak mot någon som jobbat hela dagen medans han själv sov till 16.00 i dag?
Jag tycker det är elakt, det är ju inte det att jag kan sätta mig ner när jag kommer hem. Det är ju alltid något som ska göras. Medans en bara har legat och sovit hela dagen. Rättvisst ju! Är det någon jävel där ute som känner igen sig? Eller är det bara jag som får göra allt i hushållet? Ditt as.


Snälla, visa mig min väg! Den är så krokig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0