Vilken underbar resa.

Jag har varit med om en fantastisk resa. En helt underbar sådan. Thailand var något av det bästa jag varit med om. Två ord. My god. Ja, jag kan inte beskriva vilket land för er som inte varit där ännu. Har man råd och gillar att resa...besök landet.
Ja, vi bodde på ett toppenhotell, fyra fotsteg ut så var man på beachen. På stranden var det full rulle varje dag. Massa thailändare som gick fram och tillbaks på den här enorma stranden och sålde stranddresses,dukar, shorts, hårband, ja allt man kan tänka sig. Majs grillade dom oxå där mitt i värmen. Det gällde att man inte fick ögonkontakt med do för då var man såld direkt. Då va man nästan tvungen att handla något av dom!! Ja jag handlade ju då 6 stranddresses på stranden och två shorts till Lars. Mamma, syrran och jag ghick verkligen igång där på stranden med shoppandet. Pruta gjorde vi, ja fy fan vad man kunde pruta.

Ja jag gick upp vid sju varje morgon..drog på mig bikini och en liten stranddress och vandra ner till frukosten med mitt paket cigg i ena handen och strand handduk i andra näven.! Tog en kopp kaffe och satt mig och bara mös för mig själv men en underbar utsikt över havet. Sen började dom andra i vårat sällskap droppa ner till frullen...
Sen låg jag på stranden från nio tiden till halv fem på  dagarna..sen lite svalkning vid poolen en stund.
Sen var det till att piffa upp sig lite för kvällen.
Varje kvälll åkte vi in till HuaHin med tuk tuk som tog max tio min! Så kul dom dära små bilarna eller vad det nu är.
Ja, så varj kväll åts det gott på någon reasturang. Shopping blev det varje kväll med!!
Allting var så toppen förutom den jobbiga flygtidenpå 12h.
Kom hem i onsdags. På fredagen åkte jagoch mamma och pappa till Väla. Gick in på Ving och premilnärbokade en ny resa till Kamala Beach i 3 v tills januari nästa år. Så häärligt var det.

I fredags var det middag med babsen + lite andra! Jätte trevligt! Tack så mycket!


Kommentarer
Postat av: jullan

vad härligt det låter mimmie! puss

2009-03-08 @ 22:25:20
URL: http://itsjulia.blogg.se/
Postat av: carro

be smart.

där jag bodde, var det skitbra.

liten bit tillstranden men antinge så hyr man moppe eller åker tuktuk..

det kostade 950 kronor i veckan såg jag på blocket.

billigt boende ju. =)

2009-03-09 @ 14:05:06
URL: http://cees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0